Waarom moeilijk doen als het samen kan

Samen met culturele instellingen en onderwijsinstellingen verwezenlijken we onze missie. Lees hier wat een samenwerking met Liox voor jouw organisatie kan betekenen.

Culturele partners

Jongeren op jullie locatie

Met onze projecten brengen we jongeren op een laagdrempelige manier in contact met kunst en cultuur. Hiermee ondersteunen we de culturele sector en geven we haar de plek in de samenleving die ze verdient. Tegelijkertijd zetten we kunst en cultuur in als middel om bij te dragen aan een mentaal weerbare samenleving.

Samenwerken met Liox vergroot de aantrekkingskracht van culturele instellingen naar een jong publiek. Studenten die gebruik maken van deze studieruimtes komen op natuurlijke wijze in aanraking met het culturele aanbod, waardoor jullie de kans krijgen om hun diverse collecties, tentoonstellingen en educatieve programma’s effectief te presenteren aan een nieuw en gevarieerd publiek. Als kers op de taart dragen jullie bij aan de intellectuele groei van studenten en de bredere gemeenschap.

Persoonlijke aanpak

Elke locatie vraagt om maatwerk en een open blik. Wij denken in mogelijkheden en oplossingen.

Ontzorgen

Liox zorgt voor de promotie en beheert de boekingen voor studieplekken op jullie locatie. Wel zo makkelijk!

Ervaar de kracht van ons netwerk

Samen kom je verder. Wij hebben een groot netwerk onder studenten en studentenorganisaties en zorgen voor zichtbaarheid en nieuwe initiatieven.

ONDERWIJSINSTELLINGEN

We vervagen de grenzen tussen onderwijs en plezier

Studenten ervaren cultuur in een ontspannen en plezierige setting, waarbij de grenzen tussen onderwijs en vrije tijd vervagen. Onze hands-on benadering stelt hen in staat om te leren door te doen, verbonden met culturele inhoud op een persoonlijk niveau buiten traditionele klasomgevingen. Kennis kan op eigen tempo worden eigen gemaakt. Deze flexibiliteit maakt informele, zelfgestuurde leerervaringen mogelijk.

Liox-evenementen bevorderen sociale interacties tussen studenten, waardoor een leergemeenschap ontstaat. Informeel onderwijs gedijt vaak op peer-to-peer leren en sociale verbindingen, waardoor studenten diverse perspectieven en gedeelde ervaringen krijgen.

Naast deelname aan onze activiteiten is het ook mogelijk om bij Liox stage te lopen. We bieden stageplaatsen aan voor MBO-, HBO- en WO-studenten.

Informeel leren

Door te ervaren en doen in een culturele omgeving.

Nieuwe interacties

We brengen studenten met elkaar in contact en creëren een leergemeenschap.

Burgerschap

Sociale en maatschappelijke vaardigheden en kennis helpen leerlingen om deel te nemen aan de samenleving.

Bedrijfspartners

Samen zakelijk en maatschappelijk verbinden

Bij Liox overbruggen we de kloof tussen zakelijke innovatie en creatieve energie. Onze samenwerkingen bieden een platform voor bedrijven om nieuwe ideeën te verkennen, in contact te komen met creatieve denkers, en innovatieve oplossingen te stimuleren. Dit draagt bij aan een cultuur van continue verbetering en positioneert uw bedrijf als een voorloper in uw branche.

We bieden een scala aan mogelijkheden, van deelname aan events tot gezamenlijke projecten, die niet alleen uw zakelijke doelstellingen ondersteunen maar ook een positieve maatschappelijke impact hebben. Daarnaast openen onze netwerkevenementen, workshops en seminars deuren voor professionele ontwikkeling en teambuilding.

Creativiteit en innovatie

Ontdekken van nieuwe benaderingen en ideeën samen met partners.

Gemeenschapsopbouw

Versterken van relaties en het bouwen van een ondersteunend netwerk.

Sociale impact

Bijdragen aan positieve veranderingen en maatschappelijke vooruitgang.

subsdie en fondspartners

Samen zakelijk en maatschappelijk verbinden

Liox, als stichting, werkt samen met fondsen die maatschappelijke verbetering nastreven. Onze projecten richten zich op onderwijs, culturele inclusie en gemeenschapsopbouw, waardoor fondsen de kans krijgen om concreet bij te dragen aan positieve verandering. Deze samenwerkingen versterken niet alleen de sociale impact, maar dragen ook bij aan het realiseren van duurzame vooruitgang binnen gemeenschappen.

We zoeken partnerschappen die resoneren met onze waarden en doelstellingen, en bieden flexibele samenwerkingsmodellen aan. Onze samenwerkingen kunnen variëren van ondersteuning voor specifieke evenementen tot het ontwikkelen van langdurige projecten, allemaal met het oog op het versterken van onze maatschappelijke impact.

Door samen te werken met Liox, kunnen fondsen deel uitmaken van een groter verhaal van verandering en innovatie. We zijn toegewijd aan het creëren van zinvolle impact en nodigen fondsen uit om ons te benaderen en samen te verkennen hoe we een verschil kunnen maken.

Fondsenwerving

Verbinden met toegewijde fondsen voor gemeenschappelijke doelen.

Partnerschapsontwikkeling

Opbouwen van duurzame relaties met fondsen voor langdurige impact.

Impactvergroting

Samenwerken aan projecten die sociale en culturele verandering stimuleren.